3,00 €
Pieni mutta ponteva – Hyundai SeasAll U125S
Hyundai on nähnyt markkinaraon pienten sisäperädieselien luokassa ja täyttää sen U125:lla.
4 sivua – lehti 05/2014
Kuvaus
4 sivua – lehti 05/2014. Hyundai SeasAll U125S.
Tutustu myös
-
Perämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
3,00 € Lisää ostoskoriinPerämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
Perämoottorista huolehtiminen syksyn noston jälkeen sekä pidentää moottorin ikää että antaa varmuuden käynnistymisestä taas keväällä. Otamme työn alle viisihevosvoimaisen Mercuryn, ja kiikutamme sen ammattilaisen hoitoon. Me tarkkailemme hänen työtään – ja toivottavasti opimme jotakin. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, perämoottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Testissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
5,00 € Lisää ostoskoriinTestissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
Venemestari laittoi testiin kaksi integroidulla akulla varustettua sähköperämoottoria, Epropulsion Spirit 1 ja Torqeedo Travel 1103 C. Yhdysrakenteinen akku parantaa sähköperämoottorin kilpailuasetelmaa huimasti pienten veneiden voimanlähteenä.
5 sivua – lehti 5/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, perämoottorit, sähkömoottori, Testit5,00 € -
Sisämoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinSisämoottorin kausihuolto
Sisämoottorin kausihuolto on helppo tehdä itse. Kun huoltokohteet ja tarvittavat toimenpiteet ovat selvillä, hommaan ei useinkaan kulu puolta päivää enempää. Iso osa huoltotoimista voidaan tehdä veneen ollessa vielä vedessä, koska silloin moottoria on helppo käyttää ja saada voiteluaineet juokseviksi. Kauden viimeisen käynnistyksen yhteydessä kannattaa myös tarkkailla, ettei näkyviä vesi- tai öljyvuotoja esiinny.
4 sivua – lehti 10/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorihuollot, Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €